ممنوعیت نمایش و فروش لباس با مارک های غربی

 
 پلیس امنیت عمومی ناجا اعلام کرد 
 پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی در نامه یی به رئیس اتحادیه پوشاک و لباس دوخته تهران اعلام کرد؛ نمایش، عرضه و فروش البسه با مارک های غربی و تصاویر مبتذل در فروشگاه ها ممنوع است.

در نامه پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا به اتحادیه پوشاک و لباس دوخته تهران آمده است؛ گزارشات واصله و بررسی های به عمل آمده حاکی است برخی از توزیع کنندگان پوشاک به منظور جلب مشتری اقدام به نمایش البسه و استفاده از مانکن های غیرمتعارف و بسیار زننده می کنند که این موضوع علاوه بر تبعات سوء، باعث نارضایتی مسوولان فرهنگی و شهروندان شده است.

بر همین اساس در راستای حفظ و صیانت از ارزش های دینی و دستاوردهای انقلاب اسلامی، رعایت حقوق شهروندی، تامین امنیت اجتماعی و اخلاقی در این گونه واحدهای صنفی در اجرای ماده 17 قانون نظام صنفی، ضوابط انتظامی مرتبط با توزیع پوشاک به نحو مقتضی به کلیه اعضای تحت پوشش ابلاغ و از طریق بازرسان آن اتحادیه نظارت بر حسن اجرای آن معمول و نسبت به اعمال مواد 27 و 28 قانون نظام صنفی با واحدهای متخلف برخورد شود.

همچنین در ادامه این نامه پلیس بر رعایت ضوابط انتظامی تاکید کرده که مشروح آن به این شرح است؛

1- ممنوعیت نمایش، عرضه و فروش البسه با مارک های غربی و تصاویر مبتذل

2- ممنوعیت به نمایش گذاشتن پاپیون و کراوات در معرض دید عموم

3- به نمایش نگذاشتن مانکن هایی که برجستگی های بدن، سر و صورت بدون حجاب آن مشخص باشد، اعم از سر تنها، یا نیم تنه یا تمام قد (مانکن ها باید بدون سر یا نیم سر باشند)

4- استفاده نکردن از مانکن ها با پوشش های غیرمتعارف و خلاف فرهنگ و عرف جامعه اسلامی (پوشاندن البسه به شکل تحریک آمیز یا منقوش به تصاویر مبتذل، آرایش مانکن، نمایش عمومی مدل مو و غیره)

5- عدم فروش البسه زیر زنانه توسط متصدی مرد

6- واحدهای صنفی ویژه بانوان یا غرفه های مختص آنها در فروشگاه های پوشاک دارای تابلوی «ورود آقایان اکیداً ممنوع» باشد.

7- عدم به نمایش گذاشتن البسه زیر زنانه در معرض دید عموم

8- استفاده از مانکن های ملبس به لباس های زیر زنانه در واحد صنفی که صرفاً البسه زیر زنانه تولید و عرضه می کنند مشروط به اینکه فروشنده مرد نباشد، بلامانع است.

9- رعایت شیوه نامه نصب نام و علامت تجاری روی البسه توسط تولیدکنندگان و عرضه کنندگان

10- وجود فروشنده خانم برای عرضه لباس در واحدهای صنفی پوشاک زنانه که دارای اتاق پرو است، الزامی بوده و باید حتماً لباس بانوان از طریق فروشنده زن به آنها تحویل داده شود. 
 
به سرعت داریم پسرفت می کنیم !‌
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد